Labās prakses piemērs - DHL
Prakse.lv • 05.09.2024 • Information for qualitative internships, Success stories
Kāds ir audzēkņu skaits? Cik no audzēkņiem tiek pieņemti darbā?
Katrā nodaļā pastāvīgi ir kāds students. Šobrīd mūsu uzņēmumā ir 6 studenti. Statistika rāda, ka darba piedāvājumi gada laikā tiek izteikti 25 % no visiem studentiem.
Ar kādām izglītības iestādēm sadarbojaties?
Rīgas Valsts Tehnikums, Rīgas Tehniskā universitāte, Latvijas Universitāte, Transporta un sakaru institūts, Latvijas Biznesa koledža, Ogres tehnikums, Alberta koledža u.c.
Kā notiek mācību process uzņēmumā?
Prakses ilgums ir atšķirīgs, to nosaka mācību iestāde un programmas ilgums. Katram studentam ir darba vadītājs, šis cilvēks ir studenta „mentors”, kas uzdod dažādus prakses uzdevumus, kā arī izrunā jautājumus un grūtības, ar ko students saskaras prakses laikā. Uzņēmums ir izstrādājis īpašu jautājumu lapu un sarunas ceļā ik mēnesi pārrunājam ar studentu veiktos uzdevumus, gan arī dodam novērtējumu par prakses gaitu. Prakses noslēgumā students saņem prakses novērtējumu.
Kā uzņēmums atbalsta audzēkņus?
Uzņēmums nodrošina studentus ar bezmaksas pusdienām, kā arī ar transportu uz un no prakses vietas. Studentiem neliedzam izmantot laiku un resursus, lai strādātu pie sava prakses vai bakalaura darba izstrādes. Esam pretimnākoši arī prakses grafika izveidošanā – kopīgi ar studentu vienojamies par vēlamākiem prakses laikiem.
Kādi ir audzēkņu mācību rezultāti?
Prakses laikā studentam ir iespēja pabūt vairākās nodaļās vienlaikus, tādejādi radot plašāku ieskatu loģistikas jomā kopumā.
Kas liecina par to, ka šīs prakses uzņēmumā ir kvalitatīvas?
Sniedzot studentam apmācību un ieguldot viņa personīgā un profesionālā attīstībā, sagaidām, ka audzēknis kļūs par mūsu darbinieku.
Kādi ir uzņēmuma būtiskākie ieguvumi?
Viss, ko piedāvājam studentam prakses laikā, prasa zināmus līdzekļus. Arī prakses vadītāja ieguldītais laiks studenta apmācībā, ko nav iespējams uzskaitīt, ir ieguldītais resurss.
Publikācija tapusi Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas projekta „Kvalitatīvas prakses darba tirgum” Projekta Nr.2014-1-LV01-KA202-000522 ietvaros.