Sociālo mediju kļūdas, kuras nepieļaut, meklējot darbu
Prakse.lv • 23.11.2024 • Other
CV un motivācijas vēstule ir starta komplekts darba iegūšanai, tomēr šodienas personāla speciālisti raugās ārpus standartizētajiem CV un motivācijas vēstuļu kalniem, meklējot papildu informāciju sociālajos tīklos, kas neapšaubāmi ir kļuvuši par lielu daļu mūsu dzīves. Kā sakārtot savu sociālo tīklu profilu un kādas kļūdas nepieļaut, lai iegūtu sapņu darbu? Esam apkopojuši dažus ieteikumus.
PRIVĀTUMS
Personāla atlases nodaļas vadītājs Kaspars Kotāns gan atzīst, ka svarīga ir nozare un amats, uz kuru pretendē kandidāts. Īpaši svarīgi tas ir tādā gadījumā, ja vakance, uz kuru pretendē, saistās ar darbošanos internetā. Jebkurā gadījumā, ja tu lieto sociālos tīklus, padomā divreiz, kādu informāciju tajos padarīt publisku un ko labāk atstāt redzamu tikai tuvākajiem draugiem. Ir labi, ja Google parādās tavs sociālo tīklu profils, tomēr bildes no piektdienas ballītes klubā vai neskaitāmi "Like&Share" konkursa ieraksti nemaz neglaimos tavai kandidatūrai uz vakanci.
DRAUGI/SEKOTĀJU SKAITS
Sekotāju skaits ir skaitlisks mērījums bez īpašas nozīmes. Daudz lielāka nozīmē ir tam vai tu pats seko un vai tev seko nozares līderi un profesionāļi, nekā tam, cik liels ir tavs sekotāju skaits. Tas ir svarīgāk, jo arī tad, ja jums ir mazs sekotāju skaits, ar savu viedokli un vienu precīzi izteiktu frāzi, jūs varat ietekmēt daudz.
Darba devējus interesē tas, kā jūs izmantojat sociālos tīklus, lai mijiedarbotos, veidotu attiecības un izpaustu savu radošumu. Nav nepieciešamības pēc tūkstošiem Twitter sekotāju, lai panāktu šo efektu. Pārliecinieties, ka lietojat sociālos tīklus, ne tikai privātām vajadzībām, bet arī, lai sekotu industrijas līderiem un organizācijām.
Darba devēji vēlas redzēt, kādu saturu veidojat, ar ko dalāties. Šī ir lieliska iespēja parādīt sevi tā, lai darba devējs jūs ieraudzītu kā vērtīgu darbinieku, kurš spēj diskusijai piešķirt vērtību.
PASIVITĀTE
Ar to, ka ir izveidots profils sociālajos tīklos ir par maz. Aktivitāte sociālajos tīklos pierāda, ka zini, kā strādāt ar auditoriju. Sociālie tīkli ir katra darba ņēmēja iespēja demonstrēt spēju komunicēt, iesaistīt auditoriju diskusijā un veidot saturu. Nepalaidiet garām šo iespēju!
Ko vajadzētu darīt? Jums jāveido savs sociālo tīklu tēls, pat ja tas nozīmē dalīties ar jau gatavu saturu pāris reizes nedēļā. Tomēr jābūt uzmanīgam, ar kādu saturu dalies. Pievērsiet uzmanību arī gramatikai un valodai, kādu lietojat! Meklējot piemērotus kandidātus, personāla atlases speciālisti vērtēs ne tikai kandidātu pašu radītu saturu, bet arī saturu, ar kuru tie dalās sociālajos tīklos. Ja tas ir interesants, gudrs, asprātīgs un radošs - tas liecina, ka arī kandidāts tāds ir.
Šī ir kandidāta iespēja parādīt sevi ārpus CV un motivācijas vēstules formas. Viss noslēpums slēpjas sociālo tīklu ierakstu kvalitātē un sociālajā lokā jums apkārt.
Avots: www.cv.lv