Vizuālā tēla ietekme uz darba interviju
Prakse.lv • 15.12.2024 • Job Interview tips
Pētījums norisinājās 2014. gada aprīlī karjeras vortālā www.cv.lv, aptaujājot vairāk nekā 2 600 darba ņēmējus un 119 darba devējus.
Saskaņā ar interneta personāla atlases uzņēmuma CV-Online Latvia veikto pētījumu, kas tapis sadarbībā ar imidža dizaineri Sandiju Sarkani un vīriešu stilisti Agnesi Bukovecku, gandrīz 38% jeb divi no katriem pieciem aptaujātajiem darba devējiem kaut reizi ir nosūtījuši atteikumu potenciālajam darbiniekam galvenokārt viņa izskata dēļ.
"Viens no faktoriem, lai iegūtu darbu un veidotu karjeru, ir veiksmīga priekšstata radīšana. Pirmais iespaids un pirmā informācija, ko darba devējam sniedz nākamais darbinieks, ir ne tikai CV un pieteikuma vēstule, akcentējot profesionālo pieredzi, zināšanas un sasniegumus, bet arī ārējais izskats, kas ietver ģērbšanās stilu, manieres, runas veidu un neverbālo komunikāciju," norāda CV-Online Latvia biznesa attīstības vadītājs Aivis Brodiņš.
Pētījuma dati parāda, ka 97% aptaujāto darba devēju uzskata, ka kandidātu ārējais izskats var ietekmēt darba intervijas rezultātu, no kuriem 56% atzīst, ka tas var reizēm ietekmēt – atkarībā no uzņēmuma un amata, uz ko pretendē. Tikai 3% uzskata, ka izskats neietekmē intervijas rezultātu, jo noteicošā ir atbilstoša pieredze un zināšanas.
Gan darba ņēmēji, gan darba devēji aptaujā atzina, ka, kandidātam dodoties uz darba interviju, ir svarīgi, lai būtu tīri mati un sakārtota frizūra, kopti nagi un manikīrs, taču tikpat nozīmīgi faktori ir arī atbilstošs apģērbs un apavi. Neskatoties uz to, ka vairākumā uzņēmumu nav noteikts korporatīvais ģērbšanās stils, tomēr ikvienā uzņēmumā pastāv sava korporatīvā kultūra, tāpēc eksperti aicina kandidātus tomēr iepazīties un painteresēties par konkrētā uzņēmuma kultūru un ģērbšanās stilu tajā.
Avots: www.cv.lv