6 lietas, kas jāzin visiem, kuri vēlās izvedot savu facebook lapu vai arī tikko to sākuši
GreenLine Studios • 02.09.2015 • Other
Facebook turpina ieņemt sociālo platformu virsotni ar 1.49 miljardiem lietotāju 2015. gada 2. ceturksnī, no kuriem 1.31 miljards, tajā pašā laika posmā, bija aktīvu lietotāju. (MAU – monthly active users). Skaitļi paši par sevi ir diezgan iespaidīgi, tāpēc iekļaut Facebook mārketingu kompānijas mārketinga stratēģijā var būt labs ieguldījums, kas palīdzēs paplest biznesu.
Tālāk loģiski vajadzētu rasties jautājumam: ‘’Bet kā man to izdarīt?!’’. Internets ir pilns ar visādiem ieteikumiem no vadošajām sociālo tīklu aģentūrām un ekspertiem ar ieteikumiem, bet, lai Jums nebūtu jāiet ‘’tur ārā’’ un jāmeklē labākie ieteikumi, tad tos jau esmu sagatavojis šeit, lai ietaupītu laiku un ātrāk varētu ķerties klāt savām Facebook kampaņām.
6 Superīgi ieteikumi facebook mārketingam:
1. Saprotiet, kāds ir Jūsu mērķa cilvēks.
Saprast, kāds ir cilvēks, kurš seko Jūsu jaunumiem un kuram Jūsu informācija ir noderīga. No šī izrietēs viss pārējais, kādu saturu Jums būtu jāpiedāvā, lai Jūsu sekotājiem tas tiešām būtu noderīgs. Jūs taču nevēlētos tērēt laiku rakstot saturu, kurš nevienam neinteresē? Vismaz es negribētu. Tāpēc vērtīgi būtu ziedot pāris stundas, lai izpētītu tos cilvēkus, kas jau Jums seko. Kā to izdarīt? Pavisam vienkārši, apmeklējiet viņu profilus. Pavisam ātri sapratīsiet, kādas ir intereses Jūsu sekotājiem un ar kādu informāciju viņi dalās.
2. Izvirziet mērķi katram ierakstam.
Tagad, kad esat sapratis, ko Jūsu fani vēlas ir pienācis laiks sākt rakstīt ierakstus Jūsu Facebook fanu lapā. Taču, vēl viena lieta, kam pievērst uzmanību pirms publicējat ierakstu. Tas ir – zināt mērķi, kuru vēlaties sasniegt:
· Statusa atjauninājums = komentāri
· Links = ‘’caurkliksķināšana’’ (CTR – click through rate)
· Foto un Video = ‘’Patīk’’ un ‘’Dalies’’
Ja mērķis ir palielināt plūsmu uz nolaišanās lapu, tad izveidojiet ierakstu ar linku, ja vēlaties vairāk patīk, tad izveidojiet foto/video ierakstu. Galvenais saprast, ko vēlaties un attiecīgi arī izveidot atbilstošu saturu.
3. Izpētiet, kurš laiks ir vislabākais Jūsu ierakstiem.
Šo Jūs jau varēsiet nedaudz izprast pēc sekotāju izpētīšanas. Redzēsiet, kādos laikos viņi dalās ar saturu, iespējams, tad arī šajā laikā viņi dalīsies ar Jūsu saturu. Protams, tas arī nebūs tik vienkārši, Jums pašiem būs jāeksperimentē ar laikiem. Ievietojot dažādos laikos ierakstus, Jūs redzēsiet kurā brīdi ierakstam ir vairāk saskarsmes ar cilvēkiem. Ja rodas jautājums kāpēc man pētīt laiku, ja internetā jau ir pieejamas infografikas ar labākajiem laikiem, kad publicēt rakstu, tad varu Jums teikt, ka Jūsu lapa ir unikāla un jāņem vērā vairāki mainīgie lielumi, kas šo visu ietekmē. Tāpēc labāk būtu pašiem noskaidrot šo laiku.
To izdarīt Jums palīdzēs izmantojot ‘’page insights’’, kas parādīs kad Jūsu fani ir ‘’online’’. Zemāk piemērs, kurā redzams, ka vislielākā fanu saskarsme ir ap plkst.: 13:00
4. Būvējiet auditoriju un dodiet viņiem iemeslu spiest ‘’patīk’’ Jūsu lapai.
Ļoti iespējams, ka Jums jau ir neliela auditorija, tie ir – radi, draugi, ģimene un daži klienti. Visticamāk, ka viņi ar lielāko prieku palīdzēs Jums dalīties ar ziņu, izmantojiet to. Mēģiniet sasniegt cilvēkus, kas varētu būtu Jūsu potenciālie klienti. To Jūs varat izdarīt, uzaicinot savus Facebook draugus, un palūgt arī Jūsu draugus uzaicināt viņu draugus.
Vēl viens veids, kā palielināt auditoriju ir dot cilvēkiem iemeslu spiest ‘’patīk’’ Jūsu lapai. Piemēram, motivējiet apmeklētājus spiest ‘’Patīk’’ pretī sniedzot bezmaksas izmēģinājuma versiju, vai, piemēram, kupons vienai bezmaksas kafijai. Ir jānotiek kādai enerģijas apmaiņai ar apmeklētājiem, lai abi justos priecīgi, ja vēlaties ko saņemt, kaut kas ir jādod pretī.
5. Kādu statusa atjauninājumu man rakstīt?
Par šo tēmu arī taps vesels raksts, ir daudz un dažādu veidu. Bet tikmēr īsi aprakstīšu kādā virzienā domāt.
Personīgi man vismīļākie ieraksti ir ‘’Dari pats’’ ieraksti. Pievienojot vērtīgu saturu ar izpalīdzīgu ceļvedi, kā kaut ko izdarīt, piemēram, ‘’kā uztaisīt supergaršīgus salātus vienā minūtē’’ palīdzēs Jums iekarot sekotāju uzticību un ticamību kā tādu. Viņi to novērtēs, jo redzēs, ka esat ieguldījis darbu viņu dēļ. Protams, arī ņemot vērā to kā Facebook turpina mainīt veidu kā rādīt saturu Jūsu faniem, tad šis ir ‘’must – do’’ pašlaik. Viens vārds, kuru atcerēties, kādam jābūt saturam – Vērtīgam.
Un tagad pats galvenais, ar kuru ļoti ieteicams tikt skaidrībā – kā izmērīt Facebook mārketinga veiksmi. Nesaprotot šo, pārējais ir kā laika liešana zemē.
Tātad….
6. Izmantojiet Facebook ‘’ieskatu’’.
„Ieskats” ir Facebook iekšējās analītikas instruments, kas palīdzēs Jums izmērīt un analizēt Facebook ierakstu izpildījumu/sasniegumus. Tad Jūs varēsiet „ieurbties’’ Jūsu lapā un saprast, kas ir nostrādājis un, kas nē. Redzēsiet, kuru ierakstu izpildījums ir labāks un, kuru sliktāks. No iegūtajiem datiem varēsiet izmērīt, vai esat sasnieguši vēlamo rezultātu, kas strādāja, kas nestrādāja. Tālāk šo informāciju izmantojot, Jūs spēsiet pielāgot savas mārketinga aktivitātes tiem rezultātiem, kādus vēlaties redzēt.
Pēc manām domām, šīs sešas lietas ir pats pamats, lai sāktu veiksmīgi un efektīvi mārketēt savu Facebook fanu lapu. Protams, ir vēl daudz un dažādu ieteikumu, ar kuriem Jūs aplaimošu vēlāk.
Sekojiet līdzi jaunumiem, lai uzzināti citus ieteikumus Facebook mārketingā un kā izmantot citas sociālās platformas, lai nodotu Jūsu ziņu.